fredag 13 februari 2015

Veckan innan sportlov

Hej på er alla!

Imorgon är det alla hjärtans dag eller vändagen som man även kan kalla det. 
Denna vecka har varit precis som den ska vara veckan innan sportlov. 
Veckan har varit fylld med sportaktiviteter såsom skidåkning i nya spår och slalomresa till Romme Alpin.
Vi har självklart haft andra lektion under veckan. Vi avslutade veckan med matematikprov. Eleverna var glada efter provet och tyckte att det var ett lätt prov. Vi hann även pyssla alla hjärtans dag kort idag. Leoparderna är en klass som älskar att pyssla och tycker om att hitta på egna versioner av kort. Längre ner på sidan så ser ni en bild av de fina kort som några elever gjorde till mig. Tack! 

 Sedan Leoparder och Tigrar började förskolan har de alltid undrat hur ung/gammal jag är. Varje år får jag förslag på hur ung/gammal jag är. 
Eleverna vet att jag fyller år snart så jag bad eleverna skriva ner den ålder de tror jag har på ett papper. Ni kan se årets förslag av Leoparderna på bilden längre ner på sidan.
Fröken var glad över förslagen! ;)

 Nybörjarbacken.
Till en början var det pirriga elever i nybörjarbacken men efter några varv åkte de på egen hand för att öva på sin teknik. När eleverna var redo åkte de upp till toppen.


 Eleverna skulle åka i grupper på minst tre. 
Här är en grupp som vi hittade i backen.

Slalomskidor är märkbart tyngre än längdskidor.



 Eleverna fick lunchkuponger och fick välja bland olika maträtter.



Glada ledare.

 Eleverna åkte i grupper på minst tre. 
Här är en grupp som åkte tillsammans.






 Glada elever i bussen!




 Fysik och Kemi experiment.



Tack för de fina korten!

Bra gissat! :)

Ha ett riktigt skönt sportlov!

Linda och Felix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar