fredag 9 januari 2015

2015

Hej och välkommen tillbaka till skolan och ett nytt år!

Jag hoppas alla har haft ett skönt och avkopplande jullov. Denna vecka bestod av två arbetsdagar för elevernas del. Det blev en riktigt mjukstart i att komma in i rutiner igen. 

I klassen har vi pratat om att det nu är 2015. Några i klassen har kanske nyårslöften men jag blev väldigt nyfiken på att få höra vad eleverna har för förväntningar på det nya året. Detta hoppas eller förväntar sig eleverna ska ske under 2015:

Maja: Jag hoppas att vi kommer att få sova över på skolan.

Ida: Jag hoppas att vi kommer att få mera än 4h idrott i veckan.

Leo Lukas: Jag hoppas att vi kommer att få åka till stafettkarnevalen och att vi får mera leksaker till skolgården. Jag hoppas även på fridata under skoltid. Jag hoppas att ingen retar någon under året.

Robin: Jag hoppas att vi kommer att få mera än 4h idrott i veckan. Jag hoppas vi kommer att få mera bollar till fotbollsplanen.

Robert: Jag hoppas att vi kommer att få åka till stafettkarnevalen och att vi får mera leksaker till skolgården.

Love: Jag hoppas vi får fler idrottslektioner och att vi ska få ha mera idrottslektioner på IP. Jag hoppas vi får gå och cykla dit.

Isaac: Jag hoppas vi får fler idrottslektioner och att vi ska få ha mera idrottslektioner på IP. Jag hoppas vi får gå och cykla dit.

Elsa: Jag hoppas att vi kommer att få sova över på skolan.

Freja: Jag hoppas att vi kommer att få sova över på skolan. Jag hoppas vi kan ha en husdjursdag på skolan.

Katarina: Jag längtar att få börja i årskurs 5 och ser då framemot att få åka till stafettkarnevalen. 

 Nathan: Jag hoppas att skolan fixar ett ställe var vi kan åka skateboard.

Siri: Jag hoppas vi får forska om ett favorithusdjur och ta med den och visa upp den för klassen. Jag hoppas även att vi kommer att få sova över på skolan.

Signe: Jag hoppas att vi ska få de saker som vi pratat om på elevrådsmöte och att vi kan ha mera idrott på IP.

Amanda: Jag hoppas att vi kommer att få sova över på skolan.

Charlotte: Jag hoppas att det ska bli ett bra skolår. Med det menar jag att det ska vara kul och inget bråk.

Vilgot: Jag hoppas det blir mera bildlektioner under 2015.

Carl: Jag hoppas att vi ska få se på mera film under året.

Erik: Jag hoppas jag lär mig mera på att åka snowboard och åka till Romme Alpin med klassen.

David: Jag hoppas att vi kommer att få sova över på skolan och att det blir mera bildlektioner under 2015. Jag hoppas även att jag får alla svar rätt på matematikproven. Jag hoppas vi får mera idrottslektioner på IP.

Bernadina: Jag hoppas vi får sova över på skolan och att vi kan ha idrott på IP inomhus. Jag ser framemot hela året!

 Innebandy på idrotten.




Eleverna ger tummen upp för maten.

 Under dessa skoldagar har vi fått äta lunch som är gjord av vår nya kock Jakob.
Inget halvfabrikat. Svenskt kött. Bra fisk. Ekologisk mjölk och smör. Grönsaker, soppor, vegetariskt, huvudrätt och dieträtter. 
Vi ser framemot nästa veckas lunchmeny! 
Vad månne bjuder Jakob och gänget på då? :)

Trevlig helg!
Linda och Felix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar