fredag 12 december 2014

Nobel, Lucia, experiment och julfestövningar

Julen närmar sig och julfestövningar har kommit igång!

Freja har skrivit bloggen denna veckan.

Vi har frågat klassen vad de tycker har varit roligast denna vecka:


Elena: Det var roligast när vi fick julpyssla på engelskan och att öva inför julfesten.

Signe: Jag tycker att det var jättekul att öva inför julfesten.

Bernadina: Jag tycker att det var roligt när vi julpysslade på engelskan och att öva inför julfesten.

Amanda: Det var roligast att öva inför julfesten och att julpyssla på engelskan.

Elsa: Det var roligt med julövningen och att pyssla på engelskan.

Tuva: Det var roligt att pyssla på engelskan och att öva inför julfesten.

Love: Jag tycker att idrotten på måndagen var roligast denna vecka. 

Freja: Jag tycker att det var roligt att pyssla på engelskan och lite att öva inför julfesten.

Maja: Jag tyckte att det var kul när vi övade inför julfesten. Det var också kul på nobelsamlingen och att kolla på Luciasamlingen.

Nathan: Jag tyckte att det var kul på NO:n när vi hade fysik och kemi.

Robin: Jag tyckte att det var roligt när vi experimenterade på NO:n.

Robert: Det var kul när vi fick rita fritt på sista svensklektionen den här veckan. 

Vigor: Det var roligast när vi fick experimentera på NO:n.

Siri: Det var roligast på NO:n när vi hade kemiexperimenten och på engelskan när vi fick pyssla. 

David: Det roligaste den här veckan har varit engelskan och när vi övat inför julfesten.

Carl: Det roligaste denna vecka tycker jag har varit bilden.

Vilgot: Jag tycker att bilden har varit roligast denna vecka.

Leo Lukas: Jag tyckte att det var kul med nobelsamlingen. 

Ida: Det var roligt på SO:n när vi höll på med landskapen. Det var också roligt på träslöjden när vi fick jobba fritt. Övningarna inför julfesten har också varit roliga.

Isaac: Jag tyckte att det var kul när vi experimenterade på NO:n. Jag tyckte också att övningarna inför julfesten har varit roligt. 



 här sitter eleverna och är med på nobelsamlingen 


 här så visar Uffe och Ia en nobel-quiz 


 Uffe visar vilka som har vunnit nobelpriset och varför

 här visar Siri sin nyhet för kassen det handlar om årets bragohund


 här visar Love sin nyhet för klassen. En värdefull bilsamling har hittats (oooh)



 här visar Ida sin nyhet för klassen. E trettio årig kvinna avled i en bilkrasch

här ritar klassen innan lucia föreställningen


 nu sitter klassen och väntar på att lucia tåget ska tuffa in
här kommer lucia tåget 



 nu sjunger tärnorna och stjärngossarna en sång



 nu sjunger lucia tåget en vacker sång


 Trevlig helg från oss alla Leopardera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar