söndag 5 oktober 2014

Mail

Hej!

Denna vecka har eleverna fått använda sin gripsholmsskolan mail och skicka vad de tycker vad det roligaste med veckan och vad de lärt sig. Alla mail kom dessvärre inte fram, men vi får fortsätta öva på att skicka mail! 

Så här skrev Leoparderna:

Elev:  De roligaste var när jag och Signe fick veta att vi skulle få hålla i rörispasset.
        De jag har lärt mig mera om var multiplikationstabellerna.  

Elev:  De roligaste var skatt jakten på idrotten.
           De jag har lärt mig är multiplikationstabellerna.

Elev:  Det jag tyckte var roligast dena veka var att köra idrott dena veka
Jag har lärt mig tabellerna lite mer

Elev: jag tycte att skattjakten var roligast 

Elev:  Jag har lärt mig inget. Roligt rast

Elev:  det roligaste i den här veckan  var när vi gjorde Tove jansson filmen. Och det jag lär mig är att använda imovie 

Elev:  Hej! 
Det var roligt med Tove jansson temat..
Jag har lärt mig att inte prata rakt ut på lektion för du får man kvar sittning

Elev: Det som var roligt att göra Tove Jansson filmer det var också roligt att på musiken.
Jag har lärt mig sången Beat It på musiken

Elev:  Det roligaste dena veckan var när vi gjorde orienteringen och jag har lärt mig mer om  Tove Jansson. 

Elev: jag har lärt mig mer om matte
det roligaste var nomp

Elev: Jag tycker att bilden har varit roligast den Hera veckan.
Och jag har lärt mig mera om Tove Jansson. 

Elev: Det roligaste den här veckan var Svenska/IT och svenskan när vi gjorde imovie och pratade om sex. det jag lärt mig är a och an.

Elev: det var roligt på bilden och när vi gode filmen om Tove Jansson och det var roligt 
på Idrotten när vi letade efter bokstäver.

Elev: Idrotten var roligast och jag har lärt mig mera om Tove Jansson.:)

Elev:  det roligaste jag har gjort är Tove Jansson filmen på i movie 
det jag lärt mig är lite sexuella saker

Elev: Det som var kul var IT:n i torsdags
det jag lärde mig mer om var multiplikationstabellen

Elev: det roligaste har vart att hålla på med imovie och jag har lärt mig hur man använder imovie

Elev: jag har lärt mig om mer om matte och det var roligt att få till baka proven

Elev: Jag har lärt mig kvot och sånt och alt har varit kul

Elev: Jag tyckte att sista lektionen var intressant och jag lärde mig mer om s3x :3


Denna vecka har vi haft bland annat skattjakt på orienteringen. Eleverna har med hjälp av gåtor tagit sig till de olika stationerna. 

Vi har börjat med Imovie och eleverna håller på och skapar en film om Tove Jansson. Föräldrar kan ta detta på vernissagen!

Eleverna har fått ta del av resultatet i matematikprovet samt att vi har bekantat oss med ett mattespel som heter Nomp.

Klassvärdarna bjöd på nyhetsartiklar och dessa inbjöd oss denna gång till diskussioner om pojkar och flickor, skydd, våldtäkt m.m. Efter diskussionerna kunde vi konstatera att detta är ett mycket viktigt ämne att diskutera om. Många frågor och konstateranden flödade i klassen. Dessvärre var vi tvungna att gå vidare till nästa uppgift på vårt schema men vi får återvända till ämnet vid ett nytt tillfälle!

På EQ lektionerna har vi jobbat med att beskriva utsidan och insidan. Efter denna lektion kunde vi konstatera att det på tavlan fanns mera ord att använda för att beskriva insidan än utsidan!

Här kommer några bilder från Leopardernas olika lektioner.

 Slöjd

 EQ

 SO

 Stefan hälsade på oss och vi röstade fram matrådsrepresentant. 
Under detta år kommer Robin att representera Leoparderna i matrådet, medan Siri och Love är representanter för årets klassråd. 
Lycka till till uppgifterna!





 Skattjakt på idrotten.





 Klassrådsrepresentanter informerar Leoparderna om mötet med rektor Nina och vad som diskuterades där.

 Syslöjd





God fortsättning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar