söndag 19 oktober 2014

Bra frågor

Hej alla bloggläsare från både när och fjärran! :)

Denna vecka har eleverna i klassen fått skriva anonyma frågor under EQ lektionen. Därefter skulle jag läsa och besvara dem. 

Jag fick många fina frågor som resulterade i många bra diskussioner.
Det fanns dock en fråga som stack ut. 
En fråga som påminner oss vuxna om vad barnen får ta del av i media.
Därför vill jag dela med mig av frågan så att ni alla får ta del av den.

Frågan löd så här:
Varför handlar musiken oftast om sex och varför är de lättklädda?

Vi pratade vidare om detta i klassen och vi hittade ingen bra orsak till varför det ska vara så.
Under diskussionen framkom det att andra elever i klassen noterat detta.
Jag är helt enkelt stolt över alla 23 elever,
för att de vågar, 
kan 
och vill vara nyfikna!

Jag önskar er alla en trevlig vecka 43! 
Linda

 Slöjd



Vårt Tove Jansson projekt med Imovie har nått sitt mål. Nästa vecka får vi alla ta del av varandras projekt. Kul! 


 Eleverna läser för varandra.


Fotboll

 SO- prov

 Röris tillsammans med blåvalarna och Ulrika. 







Avslappning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar