fredag 23 maj 2014

En vecka fylld med Leoparder, Tigrar, Vargar, Rävar och Hjortar

Hej på er alla!

Hoppas ni alla njuter av denna sommarvärme som kommit till Mariefred.
Vi har tagit vara på vädret och varierat våra lektioner genom att bl.a. räkna matematik ute, ha gemensam aktivitetsdag i Hjorthagen med vår vänklass Rävarna.

Leoparderna berättar vad de tycker har varit roligt och lärorikt vecka 21.

Maja: Det var kul att lära sig att göra servettblommor. Det var roligt att ha matematik ute.

Tuva: Det var roligt att vara med Rävarna i Hjorthagen. Det var kul att ha matematik ute. Jag har lärt mig att göra servettblommor.

Love: Jag tyckte att det var roligt att vara i Hjorthagen. Jag har lärt mig mera om Vikingar.

Erik: Det var kul att vara i Hjorthagen. Jag har lärt mig mera om vikingaskepp.

Signe: Det var kul att spela 4 mål med Tigrarna och vara ute med Rävarna i Hjorthagen. Jag har lärt mig mera om Vikingarna i SO.

Carl: Det var kul att vara i Hjorthagen med Rävarna. Jag har lärt mig att vika servettblommor samt mera om vikingar.

Ida: Det var kul att göra servettblommor och så har jag lärt mig mera om vulkaner.

Isaac: Det var kul att spela 4 mål med Tigrarna och vara ute i Hjorthagen med Rävarna. Jag har lärt mig att göra servettblommor och mera om Vikingarna.

Charlotte: Det var kul med Rävarna i Hjorthagen och när vi sprang långa varvet i Hjorthagen. I matematik har jag lärt mig mera om uppställning. Det var kul att göra servettblommorna.

Robin: Jag tyckte det var kul att vara i Hjorthagen. Jag har lärt mig att vara snabbare och lärt mig mera om Frankrike.

Elsa: Jag har lärt mig att göra servettblommor. Det var roligt att vara i Hjorthagen med Rävarna. 

Vigor: Det var roligt att vara med Rävarna i Hjorthagen. Jag har lärt mig mera om Vikingarnas färder. 

Katarina: Det var roligt att vara i Hjorthagen med Rävarna. Jag har lärt mig mera om Frankrike. 

Bernadina: Jag tycker det var roligt att vara i Hjorthagen med Rävarna. Jag har lärt mig mera om Frankrike.

Vilgot: Jag tyckte det var roligt att vara i Hjorthagen med Rävarna. Jag har lärt mig mera om Frankrike och Vikingar.

Nathan: Jag tyckte det var roligt att vara med Rävarna i Hjorthagen. Jag har lärt mig mera om Vikingar.

Leo Lukas: Jag har lärt mig mera om Frankrike och det var roligt att ha utvecklingssamtal. Jag tyckte det var kul att smaka på osten från Frankrike och kaka. Roligt att vara med Rävarna i Hjorthagen.

Robert: Det var roligt att spela 4 mål med Tigrarna och att vara med Rävarna i Hjorthagen. Jag har lärt mig Vikingar och teknik.

Freja: Jag tycker det var roligt att vara med Rävarna i Hjorthagen och jag lärt mig att spela 4 mål.

Elena: Det var roligt att vara i Hjorthagen med Rävarna. Jag har lärt mig mera om vikingarna och teknik.

Amanda: Det var roligt att vara i Hjorthagen med Rävarna. Jag har lärt mig mera om vikingar.


Vi har även haft besök i klassen av Louise och Maja från Vargarna i årskurs 4. De kommer även att dela med sig av vad de tyckte var roligt i skolan denna vecka och det som de har lärt sig.


Maja: Jag tyckte att det var roligt att skriva en artikel till en tidning. Jag har lärt mig mera om decimaltal.

Louise: Det som jag tyckte var roligt var att skriva en artikel. Jag har lärt mig mera om decimaltal.

Här kommer några bilder från denna vecka. 
De som agerat fotograf denna vecka är Leoparderna själv, Vargar, Felix och jag. 


 4 mål tillsammans med Tigrarna










 Matematik utomhus

 Vikingar på SO med Uffe.





Häcklöpning på idrotten 



I Hjorthagen tillsammans med Rävarna.

Hjortar som vilar i skuggan under trädet. 
  
 Leoparder i trädet





Flaggleken


Klisterklumpen




Ha en riktigt skön helg!

Önskar,
Leoparder, Felix och Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar