fredag 10 januari 2014

Förhoppningar år 2014

Hej och god fortsättning på det nya året!

Ett nytt år innebär nya möjligheter.
Vi summerade år 2013 och funderade på det nya året 2014 och vad den kommer att föra med sig.

Eleverna fick i uppgift att skriva vad de har för förhoppningar inför 2014.
De fick lära sig att använda sina mailkonton, för att sedan maila sina svar till mig. Detta var ingen större utmaning för Leoparderna och eleverna förstod snabbt hur man skickar mail. Det tuffaste var nog att komma ihåg sitt lösenord. :)
Här får ni läsa vad Leoparderna skrev:

2014 ser jag fram emot att fylla 10 år.

Jag vill bestämma mig om jag ska ha kort hår eller långt hår.

jag ser fram emot att jag får långt hår.

Jag ser fram emot när jag fyller 10 år för då får jag ta hål i öronen.

Jag vill bli bettre på multiplicera.

jag ser framimott min födelsedag.

jag vill bli bettre på att läsa och matte.

Jag längtar till min födelsedag.

Mina förhoppningar om 2014 är att åka till grönan lund med många i släkten.

Jag längtar till sommaren i Falsterbo (vi har vårt sommarställe i Falsterbo).

Mina förhoppningar om 2014 är att åka till Frankrike och hälsa på mina kompisar där.

Jag ser fram emot att få kusiner! 

jag hoppas att det blir ett bra skolår och att jag får många nya vänner.

jag ser fram i mot att jag ska fylla 10 år

VILL HA SPORTLOV!!! XD


Här kommer några bilder från veckan som gick:


Memoryspel på engelska.


Stafett på en av idrottslektionerna.


Trevlig helg,
Linda och Felix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar