fredag 15 april 2011

Det lönar sig att vara snäll!

Hejsan!

Det är bara en vecka sedan jag skrev om leoparderna här senast, men under denna korta tid har våren anlänt till oss. Vi har självklart utnyttjat detta! Barnen har bl.a. fått leka längre än vanligt ute i det vackra vädret, ätit utomhus och fått ta av sig ett lager med kläder. Den stora dagen för eleverna den här veckan blev definitivt onsdagen och dansuppvisningen. Tyvärr hade jag själv förhinder och missade sorgligt nog allt detta, trots att jag så gärna hade velat vara med och se det. På onsdagen övade alla klasser på danserna i olika grupper och under den tid de inte övade så fick de pyssla istället. På eftermiddagen tittade förskoleklasserna på Mumin tillsammans med treorna. De satt alla som om de var på bio, tysta och skötsamma trots många barn på liten yta!  På kvällen blev det utställning av pysselgrejorna och själva dansuppvisningen. Jag har fått höra att barnen var väldigt duktiga och att tillställningen blev lyckad, vilket känns bra och värmer.

För övrigt har vi gjort allt från att sjunga påsksånger till att laborera med ord i klassen. Det absolut bästa med veckan var däremot att eleverna fick full pott på guldstjärnor av mig tidigare i veckan, vilket skulle belönas i slutet av veckan. Istället för att sitta inne på fredagen under den andra lektionen så drog vi alla iväg ut till Hjorthagen och upp till Apberget för att leka och njuta av det underbara vårvädret. Efteråt sa jag till eleverna "om man gör något bra så får man ofta också något bra tillbaka". Jag hoppas att den tanken lämnar kvar hos eleverna. Det blev en perfekt avslutning på en mycket trevlig vecka och jag överöstes av kramar och fina ord av barnen innan eftis tog vid. Jag antar att det samma gäller för mig, gör man något bra så får man ofta också något bra tillbaka. Det fick jag verkligen idag.

Trevlig helg på er och sköt om era barn!


Ha det bra!

Mvh, Staffan 



Motorisk träning och ny hinderbana denna vecka!

Då man läser är det bra att låta fingret följa med i texten.
Då blir det lättare att följa med i berättelsen. 

Treorna och förskolebarnen sitter knäpptysta och ser på film i Viken.

Uppe på Apberget tittade plötsligt dessa två gossar fram.

Medan dessa Leoparder njöt av det vackra vädret och utsikten...

Eleverna var duktiga på att bilda ord av enskilda bokstäver
som de klippte ut. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar