fredag 3 september 2010

Andra skolveckan!

Hej föräldrar och elever!

Den andra skolveckan har nyligen avslutats och vi har hunnit göra mycket skoj denna vecka. Vi har bland annat ritat ett självporträtt av oss själva, lärt oss några viktiga trafikmärken och de vanligaste färgerna på engelska! Eleverna verkar ha mycket med sig i bakfickan, vilket är väldigt roligt att bygga vidare på.

Era barn kan redan också de fyra årstiderna på engelska och till och med olika väder som hör till respektive årstid! Jag är imponerad! Vi har diskuterat mycket om hösten och vad som är typiskt under hösten. För tillfället håller vi t.ex. på att göra en höstbok, där vi samlar in löv och gör skojiga arbeten med olika djur och växter. Ja, vi har hur mycket skojigt som helst att göra varje vecka. Jag känner mig ivrig!

Jag hoppas också att eleverna fortsätter vara lika entusiastiska och ivriga som de är nu. Det är roligt att jobba med dem eftersom de är intresserade av så mycket. Det ger läraren nya utmaningar!

Bilder är självklart på väg till bloggen och kommer riktigt snart att dyka upp! Oroa er inte. Jag har fina bilder på lager.

Ha en riktigt trevlig helg och sköt om era barn!

Mvh, Staffan  

1 kommentar:

  1. Låter underbart!
    Nathan är lika entusiastisk och ivrig att berätta om allt ni gör när han kommer hem! Han stortrivs!

    Trevlig helg!

    Malin, Nathans mamma

    SvaraRadera